Velikonoční pondělí, slunce svítí, jaro je všude kolem nás, koledníci mlátí ženské (ti starší se nalejvají kořalkou). Jako vždy jsem oželil tyto každoroční "radovánky" a dal si rychlý dopolední výšlap do Krušných hor. Překonáním lenosti a vynecháním cesty vlakem na Moldavu jsem zjistil, že vydat se z Mostu po svých je rychlejší, zábavnější a levnější. Z Mostu do Litvínova po silnici a pak už pohodově lesem - sice hodně do kopce, ale
Tento zápis bude trošku odlišný od všech ostatních. Je totiž o něčem, co zatím není, ale myslím, že si zaslouží pozornost. Zároveň zde můžeme zdokumentovat postupný vznik jezera, které se zde začlo budovat. www.idnes.cz - 26. října 2008: V Česku vznikne nové jezero. Bude větší než Máchovo a svou plochou se zařadí k největším v zemi. Voda zalije vytěžený uhelný důl na místě, kde dříve stálo staré město Most. To zboural komunisti
Další zářez na Českém Středohoří, poslední ze známé trojky Raná, Milá, Oblík je zdolán. Tři kopce, jejichž spojnice protíná frekventovaná silnice z Mostu do Loun jsou zajímavé svými tvary, Raná – podlouhlý hřbet, Milá – homole a Oblík – kosodelníkový tvar a jeho téměř plochý vrchol. Na rozdíl od Milé se na Oblík lze se zatnutými zuby vydrápat na kole, zpáteční cesta je pak lahůdkou pro milovníky ostrých trialových sjezdů. Ale pozor, nacházíte se
Ač je září brán jako první podzimní měsíc, nečekaných téměř třicet stupňů tepla a volné sobotní dopoledne dává výbornou příležitost vyjet vlakem Moldavákem pěkně do hor a trochu si užít přírody. Tentokrát jsem jel tak trochu naslepo, rovnou za nosem, jak mě napadlo. Na Moldavě bylo krásné počasí, slunce svítilo i opalovat by se dalo. Cyklomikinu, kterou běžně uživím v horách i když dole jsou vedra, jsem tentokrát nechal v batohu a po celý den tam
Konečně jsem si vyhradil alespoň trochu času na kolo a vydal se po roce na delší tůru v Krušných horách podél hranic. Začal jsem klasicky na Moldavě, kam mě dovezl cyklovlak jedoucí z Mostu. Tentokrát jsem se vydal na druhou stranu přes přechchod pro pěší v lese za „starou“ Moldavou. Jak už bývá zvykem (nebo to snad nějak přitahuji), ihned po přejetí čáry začlo pršet, ale našetěstí se to dalo snést a pozdější odpolední vedro vše napravilo. Ko
Jaro je konečně tady, je potřeba vyrazit do přírody!!! Tentokrát jsem spojil pracovní odpoledne v jedné zapadlé vesnici kousek od Mostu s příjemným výletem a zdolal jsem další vrch Českého středohoří. Obec Raná je jako vymalovaná, skoro jsem si zde připadal jako u našich německých sousedů, navíc když projíždíte polorozpadlé obce v okolí, z nichž některé vypadají opravdu příšerně (např. sousední Odolice), je Raná takovou tou růží v trní. Vrch R
Konečně vánoce, volno, bramborový salát, cukroví a pohoda. Počasí zrovna nepřeje cyklistice, město je plné smogu a na horách údajně svítí slunce. Jelikož mě snad už věčnost trvající inverze totálně otrávila, vydal jsem se na pěší tůru směr Mikulov - Nové město. Ona nebyla zase tak úplně pěší a vlastně ani ne tůra. Jelikož si rád přispím, měl jsem co dělat, abych stihl vlak. Na nádraží jsem se tedy dopravil na kole, které jsem zamkl na parkovišti
Během letošních prázdnin se mi konečně poštěstilo vyzkoušet cyklotrasy u našich sousedů - tedy v německu, konkrétněji v bývalém DDR a upřesněno - na trase podél hranic: Moldava, Cínovec, Altenberg, Rehefeld....ty německá jména obcí si nějak nemůžu zapamatovat. Ne snad, že bych chtěl hájit nebo snad dokonce šířit nějaké antinacionalistické a podobně nesmyslné názory, musím ale uznat, že máme stále co dohánět a obávám se, že už to nedoženeme..
Ne příliš nápadný zčásti zalesněný znělcový suk s pěkným výhledem na okolní kopce, který se nachází mezi obcemi Braňany, Želenice a Bílina. Z Bíliny sem vede červená turistická značka. Tento vrchol (436 m.n.m.) na kraji Českého středohoří se zdá být poměrně lehce dostupný, ale mně osobně se povedl s kolem zdolat až na třetí pokus, o to větší radost jsem si udělal. Neúspěšné pokusy byly zapříčiněny obrovskými nánosy bahna na všech přístupových ces
Ať už jste příznivcem cestování vlakem nebo Vám České dráhy vlakovou dopravu absolutně znechutily, železniční muzeum v Lužné u Rakovníka stojí za to navštívit! Prastaré parní lokomotivy ve vás vzbudí obdiv a respekt svojí robustností, novější vagóny nostalgické vzpomínky na doby, kdy cestování vlakem patřilo k běžnému životu, kdy jste se za 4 koruny projeli v nablýskaném motoráčku - bez starostí, bez stresu. Při cestě do Lužné po silnici se n