Samotná cesta začíná ve Vysoké Lípě. Příjemné město plné staré architektury a penzionů projedeme autobusem a vystoupíme až na jeho konci. Hned se můžeme vydat po žluté značce na naši trasu. Nad Vysokou Lípou ční Šaunštejn - Loupežnický hrad. Vylézt na samotný vrchol a užít si výhled na okolí vás však bude stát trochu sil. Cesta vzhůru vede po železném žebříku, úzkou průrvou ve skále a poté kombinací v podobě žebříku v úzké skalní průrvě. Po zdolá
Letní prodloužený víkend v krásném prostředí Českého Švýcarska v penzionu Hubert na Mezné lákal k cyklistickým výletům. Ačkoliv jsme byli zprvu místními usedlíky varováni, že na kole se nesmí po turistických trasách, s čímž se dostavily obavy, že nebude kde jezdit, nakonec jsme byli (doufám, že všichni) nadmíru spokojeni. Malá Pravčická brána Původní plán vyšlápnout na Velkou Pravčickou bránu ( http://www.turistickyweb.cz/vylet/pr
Výchozí bod: Širší okruh 10 km – 2,5 hod: Sutom / www.ubytovanisutom.eu /–1 km vrch Boreč-1,5 km –2 km Režný újezd-1,5 km do vsi Boreč – 1,5 km- Holý vrch nad Sutomí Malý okruh – 5 km –1 hod.: Sutom – vesnice Boreč – po žluté značce vstup do lesa a stoupáte zpět k Holému vrchu - Sutom Náročnost: malá, pěší túra vede po značených turistických cestách, částečně po silničkách 3 tř., v závěru lesem. Pozoruhodnosti: Naučná stezka k Národní
Nedělní ráno mě vyhnalo z baráku a poprvé jsem okusil kouzlo místní cyklotramvaje do Litvínova. Jelikož jsem tramvají nejel ani nepamatuji, byl jsem překvapen, že se zde už necvakají jízdenky, jen naházíte drobné do jakési skříně, z níž vypadne potvrzenka. V tramvaji jsem si připadal jako na valníku, měli by jí obstarat odpružená sedla :) Cyklotramvaj je dobrá věc, z Mostu do Litvínova je to sice jen 12km, ale z toho asi 5km jedete areálem mís
Zřícenina hradu z konce 13. století, založená pány z Oseka. První zmíňka je z roku 1333. V roce 1606 se uvádí jako pustý ,,že v něm žádný z lidí bydleti nemůže" Z celé řady majitelů vyniká zvláště kralevic Karel )budoucí Karel IV. ,,Otec Vlasti") a husitský hejtman Jakoubek z Vřesovic, který ho obléhal v době lipanské bitvy roku 1434 a následně se ho zmocnil. Celá jedna linie jeho potomků se pak nazývá Kostomlatští z Vřesovic. Na hr
První podzimní den a zároveň po dlouhé době volný víkend je výbornou příležitostí vyrazit do přírody. Tentokrát jsem naložil kolo do vlaku motoráku a nechal jsem se vyvézt až na Moldavu v krušných horách. Informace pro mosťáky - vlak s rozšířenou přepravou kol jezdí o víkendech z nádraží v 8.08 a v 9.27. Cesta vlakem byla asi největším dobrodružstvím dnešního dne, jeden vagón určený pro cyklisty a dva vagóny klasické téměř nestačily pobrat vš
Pro všechny, kteří vyhledávají fyzicky náročnější zábavu, je na letošní rok připraven nový seriál šesti závodů, nazvaný Krušnoman Tour 2011. Jak již sám název napovídá, téměř všechna zápolení o body budou probíhat v Krušných horách a na své si přijdou vyznavači horských a silničních kol, lyžaři, běžci i plavci. Každý ze šesti závodů je svým způsobem vyjímečný a celkově vzato bude zepotřebí vytrvalost, síla, rychlost a pro ty, kteří se chystají út
Nedejte se zmást jménem města, které je vzpomínkou na dávno zaniklé zdejší železářství. Železný Brod je posledních 150 let hlavně městem skla.Ta tradice je tady dodnes živá. Návštěvníci města mohou během celého roku sledovat předvádění výroby skleněných vinutých perlí ve firmě KORTAN - SKLO BIŽUTERIE v Železné ulici.V budově firmy je prodejna korálků, bižuterie a skleněných figurek, kde za plexisklovou stěnou sedí po celou dobu otevření prode
Ne příliš nápadný zčásti zalesněný znělcový suk s pěkným výhledem na okolní kopce, který se nachází mezi obcemi Braňany, Želenice a Bílina. Z Bíliny sem vede červená turistická značka. Tento vrchol (436 m.n.m.) na kraji Českého středohoří se zdá být poměrně lehce dostupný, ale mně osobně se povedl s kolem zdolat až na třetí pokus, o to větší radost jsem si udělal. Neúspěšné pokusy byly zapříčiněny obrovskými nánosy bahna na všech přístupových ces
Tento výlet je určen pouze pro poměrně zdatné a ostřílené turisty. To jsem ovšem na jeho začátku netušil ani já sám. Jednoho krásného letního rána jsem se rozhodl absolvovat tuto pěší tůru. Pohledem do mapy jsem celkovou vzdálenost odhadl na cca. 28 km (bohužel jsem se hluboce mýlil). Nicméně toho krásného dne jsem nasedl na vlak a vyrazil směr Kadaň. Kadaň sama o sobě je moc hezké město, které si zaslouží samostatnou zastávku. Je to městská